Story of Joo jewellery

Hej på Er! Tänkte att jag skulle berätta lite om Joo jewellery för er som inte vet. ;)

Jag heter Johanna Tornberg och är grundare och designer på Joo jewellery. Uppväxt i Luleå, men numera bosatt och verksam med min familj i Stockholms vackra skärgård, Värmdö. I min hemmastudio skapas smycken utifrån kundens önskemål eller efter min egen fantasi och kreativitet. Jag har alltid haft en önskan att få skapa, formge och verkligen älskar färger/mönster plus att få se något vackert resultat växa fram från en idé är en fantastisk känsla. Med inspiration från de svenska samerna och deras tenntrådssmycken har jag hittat mitt alldeles egna uttryck som har fått det samlade namnet Joo jewellery. Mina smycken ger uttryck för kreativa tankar, fantasi och ideér som poppar upp dagligen.  Kika gärna in på webshopen/hemsidan för mer info: www.joojewellery.se

Jag gillar skarpa kontraster och variation av natur och kultur. Kontraster mellan olika material att jobba med, fjäll, hav, ö-och skärgårdsliv, pulserande storstad och andra länder är inspirationskällor för mig. Smycken som gjorda för den globala människan som får influenser från hela världen, och inspireras av olika kulturer och spännande möten med människor är Joo jewellery. Att hitta dynamiska och kreativa kontraster mellan det genuina, trygga-från tyst skärgård till vibrerande puls från en storstad finner jag mycket stimulerande. Mina smycken kallar jag för "cross-over" smycken då jag blandar smyckestekniker och material.

Smyckena är designade av mig, handgjorda och unika var och en för sig. Joo jewellery använder äkta silver, skinn och läder, spunnen tenn/koppartråd, tjeckiska pärlor, swarovskikristaller, kvalitetsknappar från Tyskland, nickelfria kvalitetsmetaller, ädelstenar och sötvattenpärlor för att bevara hållbarhet och långvarighet. Ambitionen är att dina smycken ska hålla till att ärvas i generationer om man tar hand om smyckena väl.

4 kollektioner och inriktningar främhävs; Nomad, Earth, Studio 54 och Happy Hippie. 4 kollektioner där jag får uttrycka och experimentera med min kreativitet, få utlopp för vem jag är och vilka typer av smycken jag gillar att bära. Jag hoppas att du ska hitta något du gillar till dig själv eller någon du tycker om.

Varmt välkomna till Joo jewellery! www.joojewellery.se

Joo(Johanna) själv och vän med EARTH kollektionen. Varma, jordiga, sensuella toner på skinn och koppar/tennflätor.
Armbanden Caramelle i lammskinn, läderimitation och nitstjärna. Kollektion: Studio 54
Vackra Malin, som också är min kusin, är en till av mina modeller, som här har på sig tennarmbandet Candy och armbandet Pink Queen med silvrigt magnetlås. www.joojewellery.se
Kollektion: Nomad och Studio 54
 
Joo jewellery gör tenn, sötvattenpärlor och koppartråds-RINGAR i olika färger och design.
Kollektioner: Nomad, Studio 54.
Joo jewellery presentboxar till smyckena. :-)
Armbandet Goldilocks från Studio 54 kollektionen. Guldig läderimitation och tenntrådsfläta, avslut med strassknapp i guld.
Ida Sandkvist, en av Joo´s finfina modeller presenterar här ringen Boho från Nomad kollektionen. Ni kommer att få se mer av Ida framöver på kommande "photoshoots". ;-)
Armbandet Jeanie Star-struck(Studio 54) och armbandet Stjärnfall(Nomad).
Joo jewellery älskar individualitet och olika personligheter. Joo gillar att designa och tillverka smycken som framhäver din egen personlighet och vem du vill vara. Hör gärna av er för specialdesignade smycken till dig själv eller någon du tycker om. :-) www.joojewellery.se
Ida med armbandet India Red från Nomadkollektionen.
Är du återförsäljare eller driver egen butik? Tycker du att Joo jewellery passar in i ditt koncept och varumärke och vill sälja mina smycken? Hör gärna av dig för vidare diskussion. Mejla mig på: [email protected] Med dessa ord önskar jag Er varmt välkomna till Joo jewellery´s värld. Jag hoppas att ni ska trivas. ;-) Kram från Joo
 
 
 

 

 
 
 
 

Kommentera här: