Egyptian princess! :)

Hej hopp! Denna vecka har varit lite tokig med Stella som fortfarande är sjuk så vi har varit hemma 4 dagar av 5. Men hon börjar bli friskare nu och tur är väl det för på tisdag åker vi till Egypten i 1 vecka. Underbart skönt för jag längtar såå efter sol och ljus. Jag brukar känna mig så pigg och laddad med vitaminer efter en utlandsresa mitt i vintern. Bra sätt att ladda d-vitaminer så man inte längtar ihjäl sig efter sommar och sol!! :-D Hoppas på att leka lite Egyptian princess ;) och tänkte framförallt kolla in deras fina bazarer på jakt efter fina smyckesdetaljer som pärlor, ädelstenar(halv) mm. Tänk er att gå omkring där och botanisera bland alla vackra färger, tyger, pärlor, mat, dofter av kryddor. Tom sorlet av ett annat språk är upplyftande och stimulerande tycker jag. Annan kultur, annan livsstil-så berikande och lärorikt att se och uppleva och man kommer hem med nya influenser! Återkommer med bilder från resan då jag kommit hem. :-) Skön fredag önskar joo
Bohemian boots-Egyptian style ;)
Ida, princess of joo jewellery ;) med Jane Winter örhängen!

Kommentera här: