Story of joo jewellery!

STORY of joo jewellery!
 
 
Hej! Jag heter Johanna Tornberg och jag är grundare av varumärket joo jewellery! Jag är en kreativ norrlandstjej med rötter i Luleå, men har nu i snart 10 år bott i Stockholm. Kreativiteten och önskan att skapa har alltid funnits där, men jag har nog inte riktigt vetat hur jag ska få utlopp för den. Det visade sig, inte alltför längesedan, att det är smycken som är min grej! Att designa och skapa vackra smycken i olika former & färger med hjälp av urgamla smyckestekniker från olika delar av världen, och andra tidsepoker dessutom, är otroligt stimulerande. Varmt välkommen till joo jewellery
 
joo jewellery kommer att lyfta upp, modernisera &  individualisera urgamla hantverkstraditioner som samiska tenntrådssmycken. Jag kommer också att skapa läderarmband, endel wraparmband. Jag kommer skriva om vilka tekniker, mönster, design som används och framförallt den spännande historiken bakom hantverkstraditioner från urminnes tider. Dessutom kommer det finnas inslag av färgpsykologi och ädelstenars inverkan på människan, historiken och mytologin kring dem, och hur man kan använda dem för att skapa bättre balans i livet.
 
Smyckena är designade av mig, handgjorda och unika var och en för sig. Joo jewellery använder endast äkta silver, skinn och läder, svarowski kristaller, ädelstenar, mineralstenar, nickelfria metaller och sötvattenpärlor för att bevara hållbarhet och långvarighet. Ambitionen är att smyckena ska kunna ärvas i generationer.
Mejl: [email protected], Mobil: 073-073 91 30
Facebook:Joo jewellery
Hemsida: www.joojewellery.se, www.joojewellery.com(Lansering vinter 2013)
 
Varmt välkomna till joo jewellery!
 
 

Kommentarer:

1 Blogg.se:

skriven

Lycka till med din nya blogg!

Svar: Tack :-)
Johanna Tornberg

2 Anna:

skriven

Googlade runt en del o hittade din sida!! Vilka fina tennsmycken! Vilken grym hemsida - inbjudande - ser ut som att vilja äta lyxig glass ungefär!
Stort lycka till

Svar: Tack snälla du ;)
joojewellery

Kommentera här: